Learning Set 8

5 maart 2018 - Rotterdam, Nederland

Deze Learning Set was alweer nummer 8. De heenreis naar Engeland verliep voorspoedig zoals gepland. Na overnachting in een hotel bij het vliegveld ging ik per trein naar Megan, waar deze keer de Learning Set zou zijn. De spelbreker vandaag was het weer! Het sneeuwde. In London eigenlijk maar een beetje, maar de rest van de UK was getroffen door "The Beast of the East". Dit betekende voor ons als Set dat we vandaag voor het eerst gingen video-conferencen. Megan en ik vanuit Londen en alle andere set members vanuit hun comfortabele home's. En eigenlijk verliep dit best goed. Ikzelf had ervaring met Skype, maar Megan leerde ons kennismaken met ZOOM. Een geweldig stuk techniek, met veel gemak en gebruiksmogelijkheden.

Er was veel te doen. Naast de reviews van onze Seminar-Papers bespraken we ook onze eerste opzet van de Development Agreements.

Vanuit de Set kreeg ik veel positieve feedback op mijn paper over Metaphors. Suzanne was nog niet tevreden met mijn Critical Thinking gehalte. Een voor mij inmiddels bekend "aandachtspunt" dat weer de kop op stak. Wat ik goed doe en kan is meningen vergelijken en verwoorden, of conclusies trekken, maar het "losser worden" en durven verwoorden via Critical Thinking blijft lastig voor mij. De andere set members gaven aan dat zij wel degelijk vooruitgang bespeuren, bijvoorbeeld tussen de formative version en deze version. Zij kijken vooral naar de groeicurve, terwijl Suzanne meer kijkt naar het te behalen (academische) niveau. Uiteindelijk heeft Suzanne mij een pass gegeven. Wel hebben we afgesproken, als set, om binnenkort aandacht te besteden aan het CT stuk, door concrete cases met elkaar te bekijken en verbetermogelijkheden in kaart te brengen. Ik ben blij met deze uitkomst omdat het opnieuw werken aan mijn stuk voor mij geen aanlokkelijk perspectief leek.

Ik had een interessant gesprek met Megan hierover. Ze legde de link tussen onze persoonlijkheid en ook opvoeding (we zijn best wel allemaal "netjes" en ietwat "verlegen") en ons kritische denken. Misschien moeten we leren om meer lef te tonen en durven om onconventionele standpunten in te nemen?

Toch voel ik me niet echt "happy" met deze hakken over de sloot beoordeling. Gezien de tijd die ik aan dit paper heb gespendeerd had ik liever een ruimhartiger beoordeling gehad. Aan de andere kant zit ik in deze set om te leren. En in Annelies haar woorden: je hoeft heus niet de beste te zijn. Terugkijkend heb ik met deze paper tenslotte Jaar 1 van een Internationale Master afgerond!

Mijn Development Agreement werd door de set goedgekeurd. Wel heeft een opmerking van Claire mij aan het denken gezet. Het ging over de variatie in mijn keuzes. Is alle kaarten op Narratives (zowel in mijn Dissertation, mijn Research en met mijn Seminar paper over Metaphors) niet 'too much'. Ik probeer deze week daar over een knoop door te hakken.

Deze Learning Set is eigenlijk een belangrijk keerpunt in de opleiding. Vanaf nu gaat iedere student veel meer zijn/haar eigen gang, terwijl het eerste jaar nog veel meer werd gestuurd en vormgegeven vanuit Roffey.

Halverwege de dag kreeg ik de melding door dat mijn vlucht w20180303_070500as gecanceld. Na intensief speurwerk was de terugreis per trein (een dag later...) eigenlijk nog de enige optie. Vandaar deze foto van de Eurostar, die mij op zaterdagmorgen in 6 uur en twee keer overstappen weer terug in Rotterdam bracht.

Toen ik aankwam in Rotterdam werd ik opgewacht door twee vrouwen: Annelies en Dani. Thuiskomen is dan een feest!

IMG-20180303-WA0009

Van reisblog naar fotoboek