Learning Set 4

31 augustus 2017 - West Sussex, Verenigd Koninkrijk

Critical Depth and Breadth

Vandaag een spannende bijeenkomst. Aangezien de deadline van deze paper ligt op 5 september hoop ik van harte dat ik het geheel dit weekend kan afronden en inleveren. IIMG-20170907-WA0000k heb mijn paper aangepast en meer 'Dick' in mijn verhaal aangebracht. Ik ben benieuwd hoe de set tegen mijn aanpassingen aankijkt. Tussen mijn eerste (formative) en deze tweede (summative) versie zit een groot verschil: van een rapport over 'Critically Reflective Practice' naar een veel persoonlijker verhaal. Ik kijk altijd wel tegen wetenschappers op. En vindt het leuk om hun ideeën te bekijken, te vergelijken en te analyseren. Maar het gaat er de set veel meer om: Hoe kijk jij er zelf naar? Wat vind jij van belang?

Gelukkig is er tevredenheid over mijn aanpassingen. Ik krijg een 'pass' als ik nog twee dingen verander: een duidelijker conclusie en de (korte) bespreking van een 'model' over Critically Reflective Practice toevoeg. Het model geeft antwoord op de vraag: hoe (op welke manier) kun je reflectie vormgeven. Mooi dat het antwoord op deze vraag vanuit de set komt; ik zat daar nog wat mee te worstelen.

Waar ik ook achter kwam is dat ik echt tijd aan de assessments van mijn set members moet investeren (ongeveer 3 uur per paper). Ik heb de bijdragen nu snel moeten lezen, waardoor ik minder goed in staat was om in de bijeenkomst goede feedback te geven. Achteraf heb ik alsnog veel tijd nodig gehad om de assessment sheets te vullen.

Er was vooral bewondering voor mijn Appendix 4, waarin ik mijn persoonlijke reflecties deel naar aanleiding van de laatste set bijeenkomst. Het is voor mij leerzaam om op deze manier te ontdekken op welke manier ik mijn paper vormgeef, en met welke inhoud. Ik zal een goede balans moeten gaan vinden tussen theorie/inhoud en mijn persoonlijke (critical reflection) kleur.