Learning Set 6

2 december 2017 - West Sussex, Verenigd Koninkrijk

Finding my Academic Voice

Ik had erg veel werk gestoken in mijn Map of the field paper. Ik had de verwachting dat ik wel een pass zou krijgen. Dat viel vies tegen: 3 studenten gaven een pass en 1 student en onze set adviser niet. Met als consequentie de opdracht mijn stuk aan te passen.

Ik was knap chagrijnig hierover. En probeerde op de set nog tegengas te geven om alsnog een pass te krijgen maar dat mocht niet baten...

Achteraf blijken schurende momenten uiterst leerzaam. Ik moet duidelijker aangeven wat mijn denkproces is achter bepaalde stellingnames of uitkomsten en dit voor anderen meer toegankelijk maken. Sometimes I am too ‘enigmatic’ about my own view, or challenges to myself, my practice or my assumptions. As Suzanne quoted: "you write poetically, thoughtfully and intelligently, just make sure you are transparent enough with your thought processes". Het duurde even maar na het opnieuw sleutelen aan mijn paper begreep ik gelukkig goed waar ze op doelde. Een belangrijke les, die iemand anders bestempelde als you have to find your academic voice. Mooier kan ik het niet verwoorden!